Thursday, March 12, 2009

Marketing viral

Am primit pe email mesajul de mai jos. Nu stiu daca cineva va primi cele 10 boabe de orez, cert este ca eu am intrat, m-am jucat si te teoretic am donat orez. Nu sunt adeptul mesajelor de acest gen, dar acesta este diferit de un simplu spam. Poate e doar ideea excelenta de marketing viral a celor de la Babylon Consult.

P.S. Nu uita sa il votezi pe Matei!

freerice.com este motivul pentru care noi, echipa de la Babylon Consult, ne simţim împăcaţi cu lumea, omenirea şi impozitul pe venit. Asta pentru că ne permite să donăm câteva kilograme de orez pe zi oamenilor săraci, jucându-ne de-a lingvistica. E genial. Şi funcţionează aşa:

Tastezi în browser adresa
freerice.com. În mijlocul paginii care se va deschide vei vedea un cuvânt în limba engleză. Sub el, ai patru alte cuvinte, dintre care doar unul este sinonimul celui de sus. Fă click pe sinonim. Dacă ai răspuns corect, freerice.com a donat, în numele tău, zece boabe de orez săracilor, plătit din banii sponsorilor a căror nume îl vezi pe site.

După ce dai un răspuns, eşti informat dacă acesta a fost corect sau nu, şi ţi se oferă exerciţiul următor. Dacă răspunzi de trei ori la rând corect, nivelul de dificultate al cuvintelor creşte cu o unitate. Nivelul maxim este 60. Fiecare răspuns greşit te va duce înapoi cu un nivel, dar poţi recupera, răspunzând corect la următoarele trei întrebări. Orezul se acumulează rapid: în dreapta ecranului vei vedea grămăjoarele albe adunându-se, şi ajungi uşor la câteva mii.

Dacă te întrebi cât de „pe bune” e proiectul, citeşte secţiunea de „Press” a paginii. Vei vedea ce s-a scris despre proiect, cât şi rezultatele sale concrete: din octombrie 2007 când a fost demarat proiectul şi până acum, două milioane de oameni primesc hrană în mod constant din donaţiile jucătorilor de pe site. Şi chiar dacă 10 boabe de orez ţi se par puţine, ţine minte că alte mii de oameni se joacă pe site în acelaşi timp, iar cantităţile cresc exponenţial. Ce vei face tu nu este nesemnificativ: o jumătate de oră de joc poate însemna cina unui copil. Poate părea puţin pentru tine, cel care oferă, dar înseamnă enorm pentru cel care primeşte.

Dar nu e doar joacă. Fiecare cuvânt pe care îl exersezi sau pe care îl înveţi îţi dezvoltă vocabularul. În scurt timp, vei observa cum cuvinte care acum o lună nici nu ştiai ce înseamnă îţi vin în minte şi te ajută să-ţi formulezi ideile mai bine. Vei traduce mai bine, dacă eşti traducător. Vei avea note mai mari, dacă eşti elev sau student. Vei scrie lucrări mai bune, scrisori mai bune, vei înţelege mai mult din ce citeşti. Vei vinde mai bine, asta însemnând fie succesul la un interviu de angajare sau vânzarea efectivă a unui produs sau serviciu. Vei fi mai profesionist în tot ceea ce întreprinzi.

În plus, de curând s-au adăugat domenii noi: franceză, spaniolă, italiană, germană, geografie, pictură, chimie, şi matematică. Dar noi rămânem cu vocabularul, punctul nostru forte.

freerice.com este dovada faptului că situaţiile win-win există. Chiar şi cele win-win-win: atât jucătorii, cât şi sponsorii şi beneficiarii au de câştigat de pe urma acestui proiect genial. See you there.

5 comments:

Dilimache said...

Lol imi amintesti de cursurile de statistica si probabilitati cu win-win-ul tau ;-); Am donat si eu 20 boabe din prima dar tre sa fug la bucatarie sa ma joc cu orezul adevarat.

Nobine said...

Cum se face ca iti aduc aminte de cursurile de statistica cu win-win-ul meu?

Dilimache said...

Nu stiu de ce dar la probabilitati (predate la statistica in facultate) am auzit eu prima oara de tehnicile astea, chiar daca le-am repetat la negocieri ulterior ;-)

Iris said...

Freerice.com chiar imi pare un proiect genial. De 2 dimineti imi beau cafeau, nu ma las pana nu donez 1000 boabe de orez, asta asa ca sa ma simt bine ca am hranit poate un copil si ca sa imi hranesc si eu sufletul. Multumesc Calin pt. "marketing-ul viral"!

Nobine said...

Cu multa placere, Iris. Si mie mi s-a parut a fi o idee buna; de aceea am propus-o pe blog.