Sunday, May 17, 2009

Anvergura lumii noastre

Stateam la un moment dat si ma gandeam la cat se reduce lumea pentru Matei. Pentru el lumea din timpul saptamanii se reduce la apartamentul nostru si parculetele din cartier. In weekend, ne-am facut un obicei din a iesi la pensiunile din jurul Clujului, sau la iarba verde, undeva in apropiere de Cluj.

Dar anvergura lumii lui Matei (termen inventat de mine intr-un moment de inspiratie) este Cluj-Mamaia. Noi am fost destul de rigizi in ceea ce priveste libertatea de a circula cu copilas mic. Sunt multi (si mai ales strainii) care isi iau plodu in spate, sau inca din burtica mamei, si cutreiera lumea in lung si in lat. Noi am fost mai conservatori din acest punct de vedere. De fapt, in ceea ce facem, ne straduim sa eliminam riscurile legate de sanatate, astfel in cat sa putem spune ca am facut totul ce tinea de noi. Asa ca, anvergurile est-vest si nord-sud ale lui Matei coincid si nu se intind mai departe de Constanta. Totul a inceput cu perceptia lumii in burtica mamicii si a ajuns la stadiul actual.

Anvergurile lumii mele sunt: est-vest este Iskenderun (Turcia, aproape de Siria) - Las Vegas, iar nord-sud este Oslo - Las Vegas. Imi doresc ca in aceasta viata Anvergura est-vest a lumii mele sa ajunga sa fie 360 de grade. Asta pentru ca imi place tare mult sa calatoresc. Aceasta este una din placerile cele mai mari ale vietii mele. Consider ca avand o singura viata, e pacat sa nu vezi cat mai mult din acesta lume care e asa de minunata. Daca lui Matei ii va placea la fel de mult sa calatoreasca, ii doresc si lui sa ajunga la un 360.

Sunt curios ce anverguri au lumile celor din jurul meu si ale copiilor lor.

8 comments:

Dilimache said...

Imi venea sa nu postez de rusine, fiindca dintr-o amanare consecventa a spargerii granitelor, anvergura lumii mele coincide cu cea a fetei mele, adica, circular, Arad-Timisoara-Bucuresti-litoral-Botosani-Sibiu si locuri din arealul cuprins intre acestea :P. Cea a sotului meu e mult mai larga si se-ntinde putin spre vest, iar cea a baietelului de 11 luni nu a atins decat Botosan-Iasiul, spre deosebire de sora lui care pana la 9 luni avea deja nordul, vestul, litoralul si Valea Prahovei acoperite. Ma bucur totusi ca in altitudine am ajuns, exceptand avionul, la cei 2544m ai Romaniei plus 50cm cat am reusit sa sar acolo pe varf:-))
Asadar tutror succes in caltorii fiindca si pt mine e cel mai mare vis - cu preferinta catre: Jamaica, Norvegia, Maroc, India, Egipt, Grecia, Japonia, Australia si... vreau si in spatiu, dar acolo e discutabil.

Iris said...

Noua ne cam place sa calatorim, mai ales mie! Asa ca ne-am echipat cu un scaun de masina cat mai comod pentru Luca si de cate ori avem ocazia plecam. Cel mai departe de casa noastra am fost in concediul din 2008, la Baile Felix. Anul acesta vom merge tot la bai termale, la Gyula, in Ungaria si in anii ce urmeaza intentionam sa largim "anvergurile lumii lui Luca". Deci ne dorim si noi, in limita posibilitatilor, sa ajungem la 360.

Nobine said...

@Dilimache: nu e deloc rau sa iti cunosti foarte bine tara, si abia dupa aceea sa descoperi strainatatea. Dar e bine sa vezi si cum e afara, ca sa devii mai critic legat de ceea ce se petrece in tara.

@Iris: Mult succes cu treisutesaizeciu! Hai facem concurs care il face primul. Asa avem un motiv in plus sa ne luptam sa o facem.

Manu said...

Stai sa ma gandesc....
Pentru Luca - Cluj- Antalya
Je- Nord-Sud- St. Peterburg-Capul Bunei Sperante

@Manu: si est-vest?

Manu said...

Nu cred ca se pune ce am vazut cand eram prea mica, deci est-vest (sau cat de cat) Helsingborg, Suedia - Dubai

Nobine said...

Ba se pune, Manu. Ce crezi ca Matei stie care este anvergura lui? Nu, dar ea exista si noi o stim. Pana una alta, deocamdata detii recordul anvergurii printre cititorii lui nobine.