Friday, June 4, 2010

Strategia "Discului stricat"

In cadul proiectului de „Excelenta in comunicare" ma opresc asupra unei strategii de negociere pe care Mateiasul nostru o foloseste des si de multe ori cu succes. Este vorba despre „discul stricat".

 

Discul stricat inseamna ca ne repeta la nesfarsit aceeasi intrebare sau aceeasi rugaminte. De exemplu:
„Tati, de ce merg la gradinita?"

„Tati, de ce merg la gradinita?"

„Tati, de ce merg la gradinita?"

„Tati, de ce merg la gradinita?"

Ceea ce este uimitor este faptul ca micutul nostru reuseste sa isi pastreze acelasi ton si un calm implacabil, care are tendinta sa contrasteze cu gradul nostru de iritare care este direct proportional. Lucrez cu mine astfel incat sa imi pastrez si eu calmul si ii raspund in acelasi ritm de disc stricat, acelasi raspuns, pe acelasi ton.

 

Din cate ma cunosc eu pe mine, folosesc aceasta strategie, doar ca timpul in care „sare acul" pe discul stricat este mult mai mare, el poate fi de o zi, doua, sau chiar o saptamana. Asa se face ca de multe ori ii exasperez pe cei din jur (in special pe Catrinel) atunci cand am cate o obsesie care imi revine periodic. Ca sa o fac sa sune mai putin peiorativ, o numesc perseverenta, chiar daca ea ii calca pe bataturi pe cei din jur.

 

No comments: